Notenvoeding: Walnoten

Walnoten zijn geweldige bronnen van eiwitten. Maar de meeste mensen nemen waarschijnlijk walnoten in hun dieet op, voornamelijk omdat ze de meeste gerechten (en desserts) veel beter kunnen laten smaken en meer textuur op de tong hebben. Deze noten zijn ook rijk aan de verschillende B-vitamines, aan vezels, aan magnesium en ja, aan anti-oxidanten, specifiek aan vitamine E. Als je bang bent dat walnoten veel vet bevatten, hoef je je geen zorgen te maken, want ze bevatten voornamelijk de goede vetten, vooral de omega 3 vetzuren. Van deze goede vetten is bekend dat ze helpen het slechte cholesterol in het lichaam te verlagen, dus voel je niet al te schuldig omdat je veel van de gerechten met walnoten moet eten. Het is ook belangrijk op te merken dat walnoten ook bekend staan ​​als betere bronnen van omega-3-zuren, omdat ze meer van dit goede element bevatten in vergelijking met andere soorten noten.

Er zijn ook veel onderzoeken geweest die aangeven dat walnoten ook moeten worden opgenomen in het dieet van een persoon die het risico op hartaandoeningen wil verminderen. Dit komt omdat de elasticiteit van de bloedvaten wordt verbeterd, waardoor ophoping van plaque in de bloedvaten wordt voorkomen.

Het is ook interessant om op te merken dat walnoten een van de noten zijn (van de zeven walnoten pinda’s, amandelen, hazelnoten, pecannoten, sommige pijnboompitten en pistachenoten) die minder vet per 50 gram bevatten.

Zoals aangehaald in de bovenstaande voorbeelden, kunnen walnoten bogen op hun rijkdom aan vitamines en mineralen. De vitamines en mineralen die in walnoten worden aangetroffen, zijn vitamine E, vitamine B6, magnesium, kalium, niacine, thiamine, folacine, eiwitten, zink en voedingsvezels.

Consumptie van walnoten helpt ook bij het verminderen van zwelling. Dit komt omdat walnoten ontstekingsremmende eigenschappen bevatten die ontstekingen die men zou kunnen hebben, verminderen. Vanwege de voedingsstoffen die walnoten bevatten, met name omega 3 en alfa-linolzuur, helpt de consumptie van deze noten ook de cognitieve functie van het lichaam te verbeteren. Daarom noemen veel experts ze hersenvoedsel. Walnoten kunnen ook helpen bij het versterken van het immuunsysteem. Dit komt door de aanwezigheid van antioxidanten.

Voor degenen onder u die hun eiwitbron van vleesproducten willen vervangen door andere producten, is het raadzaam om te proberen walnoten in sommige van uw gerechten te doen. U zult verrast zijn te weten dat een portie walnoten van 100 g comfortabel aan uw dagelijkse behoefte aan eiwitten zal voldoen. Dit zal u helpen uw gezondheid te verbeteren door u een alternatieve optie te geven om uw eiwitten anders dan de vleesproducten te krijgen.

Walnoten bevatten ook een aanzienlijke hoeveelheid calorieën. Dit kan erg handig zijn voor mensen met ondergewicht. Ze kunnen proberen walnoten in hun routinedieet op te nemen, omdat het hen zal helpen de vereiste hoeveelheid calorieën binnen te krijgen. Wat betreft degenen die hun calorie-inname willen verminderen, is het prima om walnoten met mate te nemen.

Walnoten kunnen als tussendoortje worden gegeten en je krijgt er energie van als je snelle maar geen rommelige snacks wilt. U kunt eenvoudig walnoten kopen pakketjes en meenemen in uw tas of handtas. Afgezien van het eten van walnoten zoals het is, zijn ze ook geweldige toevoegingen aan gerechten.